RSS d'elDebat.cat
elDebat.cat
12/09/2009
Sin título
Partit Laportista = Reagrupament. Eleccions anticipades?
Francesc Moreno
Si algú tenia algun dubte sobre les aspiracions polítiques del senyor Laporta, després de la manifestació independentista de la Diada ja no n'hi quedarà cap. Fa uns mesos no tenia clara la seva ubicació política. Avui si. No coincideixo amb l'opinió de Joan Ferran, que diu que Laporta pot ser candidat a alcalde de Barcelona per CIU. Per dues raons: massa gall en el galliner de CIU i perquè Laporta sens dubte té un potencial electoral, però ara per ara també molta gent que no el pot veure ( recordin la moció de censura), cosa que el fa poc interessant per a un partit que vol guanyar. Quina és la seva ubicació? L'article de Folch a l'Avui expressava amb claredat les tres bases ideològiques del laportisme : independentisme, liberalisme econòmic, i fre a la immigració. Aquestes línies ideològiques ja tenen un partit que ocupa l'espai: Reagrupament. Cal dir que  al doctor Carretero li falta el toc populista de Laporta, la seva capacitat mediàtica, li manca també la plataforma propagandista que significa el Barça i per últim, però no menys important, la pasta que a Laporta segur que no li'n falta.

El més lògic seria que Laporta acabi encapçalant la candidatura de Reagrupament, que així podria obrir-se a altres plataformes independentistes. I com el desembarcament de Laporta a la política ha de fer-se amb rapidesa per aprofitar el protagonisme que li dóna la presidència del Barça l'objectiu ha de ser concórrer a les pròximes eleccions autonòmiques. Només falta que la piloteta entri i que el Madrid no guanyi la Lliga.

Per fi Catalunya tindrà un polític que pugui competir amb Berlusconi. I Sala Martin d'ideòleg des de Manhattan. El show està assegurat. Als que des de CiU i ERC han agitat la frustració i la desafecció els pot sortir el tret per la culata. Perquè Laporta no guanyarà, però sel's hi endurà un bon pessic de vots.

Com els meus lectors ja saben vaig avançar el divendres passat les coincidències entre el partit laportista i Reagrupament. Aquesta intuició s’ha vist ratificada tant per les declaracions de Carretero com per les del propi Laporta. De produirse el principal perjudicat seria ERC, tot i que també CiU podria patir una pèrdua de vots.

La resposta d'ERC a Laporta: avançar les eleccions
Aquesta intuïció s'ha vist ratificada tant per les declaracions de Carretero com del propi Laporta.
De produir-se, el principal perjudicat seria ERC, encara que també CiU podria patir una pèrdua de vots. Per això, la millor resposta d'aquests partits, en especial d'ERC, és evitar que Laporta es presenti, i per això la solució és avançar les eleccions a la primavera, confiant que Laporta no s'arrisqui a presentar la seva renúncia a la presidència del Barça de forma anticipada.

En tot cas les alteracions del mapa polític català derivades de tal eventualitat són a dia d'avui impossibles de preveure. Clar que per això cal la col·laboració de Montilla, possible beneficiari de la nova situació.

NOTA DE L'AUTOR:
Jo no he acusat a ningú de xenòfob, paraula que no trobareu al meu article. Només m'he fet ressò d'un article de l'AVUI i de les declaracions de persones properes a Reagrupament.Cat, com Heribert Barrera, respecte als perills de la immigració, especialment la llatinoamericana, perquè són persones difícils d'assimilar. Per altra banda les declaracions del senyor Carretero donant la benvinguda a Laporta crec que demostren que no vaig gaire errat.

NOTA: El debat.cat es una publicació oberta a la participació dels lectors. Per tant, els comentaris són sempre admesos. Els únics comentaris que no s'admeten són els que suposen insults i falta de respecte a persones, col·lectius o institucions.
Imprimeix Enviar a un amic
La TafaneraMenéamedel.ico.usChuzaFacebookIndependènciaCatosfera
31Veure i / o afegir comentaris
MARC-SABATES.COM:Visca Catalunya lliure amb Joan Laporta. Feliu:Donç em sembla perfecte que Laporta sigui anti inmigració. Catalu...
MARC-SABATES.COM
03/10/2010
Visca Catalunya lliure amb Joan Laporta.
Feliu
20/01/2010
Donç em sembla perfecte que Laporta sigui anti inmigració. Catalunya independent y fora la inmigració. Si tot continua així al final la població inmigrant substituira la catalana i despres ja ens podem oblidad de independencia ni hosties perque tant la llengua com les tradicions desapareixeran i la nostre cultura desapareixera
Arenys ha fet caure el Mur
17/09/2009
Sr. Moreno: al referèndum independentista que JA s'està fent a Catalunya, poden VOTAR tots els EMPADRONATS a municipis catalans.Fixi's com en som de racistes els indepedentistes!! Comenci a pensar arguments,com ara que és una "compra" de vots,o demagògies i menjades de coco,per no haver de reconèixer el que passarà: serà l'espanyolisme i la dreta qui liderarà aquest debat. Sr. Moreno:A part del tripartit,el diumenge a Arenys va morir qualsevol esperança federalista.L'any 2003 Carod deia "O Estat plurinacional,pluricultural i plurilinguístic,o marxem.Ha arribat l'hora,doncs,de decidir.Espero que se sumi a la nova majoria : la que sociològicament correspon a CdC-ERC en una candidatura que encapçalarà Laporta.No ens deixen fer referèndum? Doncs les eleccions del 2010 seran un referèndum on el partit guanyador proclamarà amb legitimitat democràtica la independència.El referèndum el deixarem quan aprovem la Constitució catalana.No és un somni.La il.lusió és imparable.I la perplexitat sociata no sabrà on mirar. Alguns,com el conseller Castells,certificaran la mort del federalisme català.Sinó és el 2010,serà al 2014.Vostè es pot creure un canvi a la Constitució espanyola?
miquel
16/09/2009
Els sociates estan acollonits: el Sr Moreno ja sap que la bola de neu del referèndum també arribarà a ell.I haurà de triar entre SÍ a la independència,l'Autonomia espanyola o quedar-se a casa.Jo no tinc cap dubte de quin serà el seu vot.Comencen atacant amb ràbia perquè els hi fan una pregunta que no els molesta,però que els posa histèrics la resposta.No la dels catalans sinó la pròpia.En Moreno sap que votarà amb els falangistes.Gandi deia que primer ens ignoraran,després ens humiliaran i se'n riuran,després ens atacaran i,finalment,acceptaran la democràcia. Ells ténen el Codi Penal que anomenen Constitució i nosaltres tenim la força i les ganes de canviar el Món.Ahir a Arenys va ser el darrer dia del President Montilla (a qui he defensat per estar d'acord amb l'estratègia d'ERC).Avui Montilla ja sap que només pot sumar amb PP i C's.Avui Montilla ja sap que després de deixar mort l'Estatut el TC,els federalistes catalans només ténen la opció d'anar a favor o en contra de la independència. Pronòstic: veurem abans de 5 anys, a Castells,Maragall,Tures i Nadals,al costat dels Masos i Carods,en el referèndum a favor del Sí.
miquel
16/09/2009
Jo sóc d'esquerres.Em neguitegen els treballadors i l'atur, m'escandalitza l'esclavisme mundial de la globalització neoliberal, i m'espanten les tremendes repressions contra les persones arreu del Món.Voldria un Mon amb un sistema de benestar.I és la UE la que pot tenir influència al món,prohibir l'entrada de mercaderies a qui no respecti els drets humans i la dignitat dels treballadors,posar taxes a les transaccions financeres que tan han especulat i fet mal,exigir la defensa del Planeta...De què collons serveix Espanya?? Perquè hem de pagar a Espanya els seus ministerirs i ambaixades? La UE no és un Estat al Món per la mera existència d'uns Estats imperials que no volen cedir més perquè desapareixen.Fer desaparèixer Espanya és una obligació moral de tots els que volem un planeta millor.Avui construint la independència per enfortir l'Estat Europeu al Món,demà per fer de la ONU l'assemblea democràtica del Planeta. Es la utopia i la il.lusió el que ens fa avançar. Ho sento,Sr.Moreno: entre un dimoni de dretes que és independentista i un àngel d'esquerres que vol que siguem súbdits d'un país ple de carrers dedicat a Franco.S'imaginen avingudes a Hitler? Prou,senyor
carlos
16/09/2009
A mi me parece que de momento los que estan pasandolo peor son Mas y Puigcercos.
MMR
16/09/2009
Qui no té feina, el gat pentina. Reagrupament encara no és ni tan sols partit polític i ja hi ha crítiques duríssimes dient que són immigració, etc. Per començar els de Reagrupament de moment han dit el següent: quan aconseguim la independència nosaltres ens disoldrem (això no ho pot dir tothom). En la meva opinió aquesta declaració és d'una honestedat espatarrant. El que els passa a molts progres és que volen immigrants, tots els que vulguis (per mi, cap problema). Ara, quan algú se lo acut dir: home, potser podrien aprendre catala?, aleshores, liada pastoret. Aquí la gent ja és racista, etc. Una altra coseta: jo si no fos independentista (que no és el cas ;) ) votaria els de Reagrupament, per la declaració de regeneració política a la anglo-saxona. És a dir, el millor científic del país és qui potser han d'encapçalar el ministeri de ciència, o potser millor és com ara, que per exemple en Joan Clos que ha passat de regidor a alcalde, després ministre d'indústria i ara embaixador a Turquia, i resulta que l'home és anestessista. Això, personalment crec que no pot ser.
MMR
16/09/2009
Qui no té feina, el gat pentina. Reagrupament encara no és ni tan sols partit polític i ja hi ha crítiques duríssimes dient que són immigració, etc. Per començar els de Reagrupament de moment han dit el següent: quan aconseguim la independència nosaltres ens disoldrem (això no ho pot dir tothom). En la meva opinió aquesta declaració és d'una honestedat espatarrant. El que els passa a molts progres és que volen immigrants, tots els que vulguis (per mi, cap problema). Ara, quan algú se lo acut dir: home, potser podrien aprendre catala?, aleshores, liada pastoret. Aquí la gent ja és racista, etc. Una altra coseta: jo si no fos independentista (que no és el cas ;) ) votaria els de Reagrupament, per la declaració de regeneració política a la anglo-saxona. És a dir, el millor científic del país és qui potser han d'encapçalar el ministeri de ciència, o potser millor és com ara, que per exemple en Joan Clos que ha passat de regidor a alcalde, després ministre d'indústria i ara embaixador a Turquia, i resulta que l'home és anestessista. Això, personalment crec que no pot ser.
mmr
16/09/2009
Ara resulta que en Laporta és pitjor que la grip A. Recordo que va ser el primer president que va fer fora els violents del Camp Nou. I no crec que els Boixos fossin espanyolistes.
pm
16/09/2009
en primer lloc, absolutament d' acord, que el nou mapa polític que es podria obrir i la segregació i/o devallada dels partits catalanistes suposen un actiu per montilla i els seus... la única idea compartida per tot RCat és la independencia de Catalunya, per la resta no hi ha més, de fet si s' aconsegueix s' hauria de dissoldre... i tinguem en compte una altra cosa... dins de RCat hi ha assimilitas partits com PRC o Estat Català... per tant, alguna cosa de la seva ideologia a part de l' independentisme hauran aportat a la causa...
mmr
16/09/2009
Ara resulta que en Laporta és pitjor que la grip A. Recordo que va ser el primer president que va fer fora els violents del Camp Nou. I no crec que els Boixos fossin espanyolistes.
Joan
15/09/2009
Vaig llegir l'article del Folch, i com el teu, converteixen intuicions en certeses i deliris. Que important que es Laporta!. El nivell del sistema català de partits polítics, fa plorar. Així que "extremes dretes", "Berlusconis", etc.. Quin nivell! Tot per no encarar la crisi a tots nivells de la política, diem-ne catalanista d'aliança amb l'espanyolisme a casa nostra? . Ara resulta que va el Laporta i es capaç ell sol, junt amb el Carretero (la bèstia negra de tots els partits d'ordre espanyol a Catalunya), de fer trontollar el model. No serà que es el model, el que no dona més de sí?
Savalls
14/09/2009
El senyor Moreno no es el primer en fer servir el ventilador en contra de Reagrupament acusant-los de xenòfobs. Es tracta d'un conssigna del tripartit? Potser si. Quan hom vol defensar la seva identitat, la resposta dels gestors de la gran mentida del que es políticament correcte s'afanyen en acusar-los de excloients, en el més pur estil Goebbels elevant a veritat una mentida repetint-la 10.000 vegades. Carretero, Laporta o Barrera no son racistes. Carretero, Laporta o Barrera fan el que poden, bé o malament, perque no desapareixi la nostra identitat com a poble. Vivim en un pais que es deixa trepitjar cada dia a l'hora d'esmorçar quan el cambrer es nega a entendre "un café amb gel" i respón "¿qué?" (ni tant sols et diu "¿perdón?"), hi ha moments que la tolerancia deixa de ser virtut (Edmund Burke).
Trencaclosques
14/09/2009
Em temo molt q el senyor Moreno té la mà trencada en això del ventilador, com ha demostrat diverses vegades en els seus escrits (alguns recordats aquí). Ara interpel.lant al senyor Moreno, m'agradaria preguntar-li quina responsabilitat tenen mitjans de comunicació i periodistes com vostè en el fenomen Laporta? Com pot ser que s'hagin dedicat a atacar-lo tant desfermadament i sovint de manera barroera. Com vostè mateix en aquest article seu, perquè Carretero és de dretes i Laporta per molt catalanista no és precisament socialista, qualsevol se'n pot fer idea per on van en matèria d'immigració. Ara senyor Moreno per la "patilla" (tot arran d'unes declaracions d'un nonagenari on vostè mateix al comentar-les va quedar ben retratar)això de discurs antiimigració. Quan es constitueixi el partit veurem què emfatitzen en el seu discurs i quin programa presenten. Hi ha coses que segon qui les diu fan riure, ja li han recordat què fan i que diuen alguns dels seus. Però tornant a la pregunta, són vostès mateixos els que han donat volada a laporta al criticar-lo com no han fet amb cap altre president de futbol.Han estat en campanya contra ell, ara de què es sorprenen?
carlos
13/09/2009
No entiendo por que os ofendeis. No se dice nada ofensivo. Todos los prohombres nacionalistas han manifestado repetidamente que la inmigración es un peligro para la esencia de Catalunya. Además seguramente tienen razón en su concepción de nación, la inmigración masiva es un problema. Por otra parte que Laporta se integrase en reagrupamernt deberia alegraros. Otros deberian preocuparse.
Núria
13/09/2009
Com es pot respondre amb correcció al menyspreu? Berlusconi? Ho diu pel populisme del discurs estil al "Que ve el PP". Si l'independentisme es caracteritza per alguna cosa és per donar arguments (contrastats amb xifres fins i tot) però clar del que es tracta es de menysprear envolcallant-lo amb un o dos paragrafs instrascendents. Que patetic !!!!!!
Núria
13/09/2009
Resulta sempre força interessant observar les actituds ESP davant el que és un exit indiscutible de l'independentisme: Exiteix i és malgrat la criminalització que a l'estat ESP té l'activisme polític "civicament actiu". Menyspreu i amenaça ! Ens demostren obviament d'aquesta manera la seva sensibilitat democratica així com que no han canviat gens en 400 anys ! Recordeu les grans fites que han donat al mon? Inquisicion i "Leyenda Negra"? En elles trobrareu les mateixes actituds. Ens volen convencer? Volen que els estimem? No, oi?. En realitat ens estan demanant a crits un moc! Per més Perez-Reverte que vulguin la historia no es pot canviar ! Es pot fer callar a uns quants durant un temps però no a tots sempre ! (i menys si són de fora i els han patit)
F. Mas
13/09/2009
Si penseu que una de les idees del senyor Laporta és la xenofòbia, és que no el coneixeu
Joan Fivaller
13/09/2009
Mira pero on, sembla que el senyor Moreno no anava desencaminat, perquè avui el senyor Carretero ha convidat Laporta a entrar al seu partit...Veurem si la resta es compleix
Joan
13/09/2009
Si s'estima Catalunya, és parla català i es vol ser-ne, s'és català. Tant és que sigui negre, groc, verd o color merda d'oca, tant se val que hagi nascut a Prullans, a Guayaquil, a Mumbasa o al Congo Belga. Tothom qui vol pot ser català. Per la mateixa regla de tres hi ha molta gent nascuda a Vic, Barcelona, Terrassa, Canet o Bellvís que ni són ni seran mai catalans. Això no és estar en contra de la immigració, és estar en contra de la colonització, és estar a favor de la integració.
jordi cruells
13/09/2009
a catalunya no es discrimina ningú, a condició que no ens discrimini a nosaltres.
Trencaclosques
13/09/2009
Entre fatxes queda la cosa, tant de dretes són Carretero i Laporta com el senyor Moreno, él qual tbé s'hauria de mirar en lupa la seva postura sobre la immigració. la seva islamofòbia l'ha deixat traspuar més d'una vegada en els seus escrits (precisament aquell article seu on acusava de xenòfob a l'Heribert Barrera). Un senyor Moreno que q recentment ha comparat l'exconseller Milà amb els feixistes de la Falange, l'elegància la perd sovint senyor Moreno. I la careta li cau massa sovint tbé, no sé si sense adonar-se'n o amb tota consciència. Potser si que els pot sortir el tret per la culata als de CyU i ERC, però de moment aquests segons s'han desfet dels dretans que hi havia al partit emparats amb l'objectiu comú de l'independentisme. Els primers vés a saber, ara, els demés tenen un problema ben gros la manca d'alternatives. Resulta molt interessant els atacs constants q li dedica a Laporta, i a l'independentisme en general. Sembla q el PSZzzz tampoc li pinten les coses gaire bé.
Jordi
12/09/2009
Tu creus que Laporta demanaria als professors i estudiants que denunciessin els indocumentats? Has arribat massa lluny en la teva demagòcia antiindependentista, Moreno. Però se us veu el llautó, i el vostre histerisme no fa res més que reforçar l'independentisme.
Joan
12/09/2009
Ets un demagog, en que collons et bases per dir que Laporta és anti-immigració. d'on colllons treus que Rcat és un partit anti-immigració. O ets un indocumentat o tens molt mala llet
Xavier
12/09/2009
Apa Francesc, t'has cobert de glòria! Ahir aquesta noia va cantar "Els segadors" després del dinar de Reagrupament: http://img6.imageshack.us/img6/7936/img8403a.jpg
francesc-lluís
12/09/2009
Alejandro Lerroux = Francesc Moreno Partit Republicà Radical = PSC-PSOE
Joan Fivaller
12/09/2009
Això de la immigració es una cosa que no s'ha de menystenir perquè jo recordo que el senyor Heribert Barrera, que ha mostrat la seva simpatía cap a Reagrupament, ha fet diverses declaracions alertant del perill de desnacionalització de Catalunya a causa de la immigració...O sigui que cal se coherents..
Matilde
12/09/2009
Coincideixo amb l'articulista: potser als de r.cat els agrada exibir els immigrants "adaptats", són els únics que els interessa. Els que hem tertuliejat amb el "doctor" sabem perfectament l'opinió i el tracte que proposen.
Carrasclet
12/09/2009
No es poden escriure tantes mentides en un sol article. Els nacionalistes espanyols tenen por de l'independentisme pacífic i democràtic i els escrits com aquest en són la principal mostra.
Otger Cataló
12/09/2009
No ho veig gens clar. Independentisme i liberalisme, d'acord. Però d'on treus això que Laporta i RCat faran un discurs antiimmigració? Diferent del que fa en Corbacho, per exemple?
Narcís
12/09/2009
Una Nota un xic curiosa!N´estic de segur que l´inmensa majoria dels qui escriuen,en son d´adults,madurs,amb veu i vot,i majors d´edat...! Però,n´és prou de dificil entendre perquè 1ª pàg. o qualsevol..se´n fa ´eco´ àdhuc de manera directa DE ´NOTICIES´ PROTAGONITZADES PER PERSONATGES QUE NO FAN D´ALTRE QUE NO SIGUI ´CAIXA´, VIA ACTES QUE SI SON INSULTS,OFENSES,INJÙRIES....( DONCS SABEN QUE ÉSSER ANTICATALÀ ÉS VENDRE!)Fora a banda,que en son TOT EL CONTRARI A QUALSEVOL APORTACIÓ CULTURAL,NO AIXÌ,´REDITUAR-SE´ AMB VILIPENDIS!
Nou comentari
L'empresa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que contiguin insults i/o difamacions, per tal de preservar la imatge de les persones. El sistema guardarà el seu comentari junt a la seva IP (38.107.179.207)
*
*
Has de copiar, en el camp de text, els6 caràcters, del 0 al 9 i de l'A a la F

* Camps obligatoris
 
 
 
CSS vàlid XHTML vàlid Gestor de continguts Creative Commons License
Portada | Política | Societat | Entrevistes | Opinió | A debat | Videos | El lector | EconomiaDigital.cat | CulturaiOci.com | TribunaLatina.com | Contactar | Qui som
Red Digital XXI S.L | NIF: B63898712 | Registre mercantil de Barcelona en el llibre nº 90363 diari 944 el dia 19 de Juliol del 2005 assentament 934 | CMS per Bab Soft
elDebat.cat