RSS d'elDebat.cat
elDebat.cat
01/07/2012 11:16
Segons informa el 'Financial Times'
Sin título
Problemes judicials pel promotor d'Eurovegas
Alfons Quintà
Sheldon Adelson, promotor del projecte Eurovegas i president de l’empresa Las Vegas Sands (LVS) va ser acusat, en una demanda judicial, "d’aprovar una estratègia de prostitució” en el casino que LVS posseeix a Macau, segons informa en l’edició d’ahir dissabte el prestigiós diari econòmic britànic Financial Times.

Aquesta imputació la va formular, junt amb altres, un antic directiu de LVS, Steve Jacobs, que ha presentat una demanda al·legant que fou acomiadat de manera improcedent a l’any 2010.
L’acció judicial acaba d’iniciar el seu tràmit en el comtat de Clark, a l’Estat nordamericà de Nevada, al que pertany Las Vegas. En una declaració jurada, Jacobs afirma que ell va iniciar una acció per netejar el casino a Macau, de l’empresa d’Adelson, de “prestamistes abusius (loan sharks, literalment “taurons prestamistes”) i de prostitució”, quan el va començar a dirigir, el 2009.

Una font de Macau, que el diari cita entre cometes, sense donar el nom, afirma que a Macau, retornat a Xina per Portugal el 1999, la prostitució és legal. Precisa que noies compren fitxes de joc i fan veure que són clientes. Qui això escriu va estar a Macau quan era una colònia portuguesa, sense veure, en públic, cap forma de prostitució.

Els “loan sharks”, expressió que s’aplica a les persones que els efectuen o a organitzacions. Són una figura delictiva molt present en pel·lícules de gàngsters. Efectivament, és una de les grans activitats criminals de grups mafiosos nord-americans. Els préstecs han de retornats el mateix dia o en pocs dies, amb interessos monumentals. Arreu dels Estats Units estan penats severament. Poden implicar xantatges i inclús l’assassinat del morós.

L’esmentat diari britànic afirma que “la demanda, que també argüeix que Adelson formulà peticions il·legals a Jacobs (el demandant judicial) que han atret l’atenció del Departament de Justícia, que està investigant la companyia”[d’Adelson].

La direcció de LVS ha declarat que les imputacions “manquen de base”, afegint que l’empresa col·laborava amb el Departament de Justícia.

El diari diu que el camí pres per la demanda “representa un maldecap legal per Adelson. També –agrega– és un bocí de notícia no benvinguda per (Mitt) Romney (ara aspirant a candidat republicà contra Barack Obama), qui (Romney) va reunir-se el president de Sands (LSV) abans de que Adelson i la seva esposa efectuessin una donació de deu milions de dòlars a un comitè polític que recolza al candidat republicà.”

Abans Adelson havia recolzat un candidat republicà encara més a la dreta que Romney, Newt Gingrich. El demandant, Steve Jacobs, va afirmar que tenia cartes personals delicades del propi Adelson. Jacobs també va a afirmar, en una declaració jurada, document de molt valor probatori als Estats Units, que alguns membres de l’ exclusiu “Club del President”, d’Adelson “incloïen –segons el rotatiu– coneguts i presumptes dirigents dels cercles de crim organitzat xinesos, coneguts com Tríades”.

Les Triades són organitzacions criminals, secretes i iniciàtiques, com Cosa Nostra i els “yakuza” japonesos. Obtenen uns beneficis anuals de l’ordre de milers de milions d’ euros. Les activitats són molt variades i variables. Van del tràfic de drogues al de persones, passant per la falsificació de roba, rellotges i, per descomptat, diners.

Sempre segons els prestigiós diari britànic, el demandant “també va argüí que –afirma– hi hagué “physically courieng (“enviar físicament”) de fons des de Macau a Las Vegas”. És obvi que l’enviament de fons entre empreses i filials es sol efectuar per procediments bancaris. En tot cas, es tracte d’un tema que pot requerir aclariment judicial.
Imprimeix Enviar a un amic
La TafaneraMenéamedel.ico.usChuzaFacebookIndependènciaCatosferaTwitter
6Veure i / o afegir comentaris
AliBay:Pau, de quin projecte parles? Del de 200.000 llocs de treball o ... Llop Llanós:Al marge de discursos partidistes, estic d'acord amb que ca...
AliBay
03 12:30:42/07/2012
Pau, de quin projecte parles? Del de 200.000 llocs de treball o del de 16.000? Del que havia de solucionar l'atur ja o del que es posaria en marxa el 2020 (Mr Leven dixit)? Del que havia de construir 6 hotels, 4 casinos, 3 camps de golf, 5 restaurants, 1 estadi olímpic i 1 megaauditori o del que posaria 4 hotelets per anar fent boca? Del que havia d'invertir no sé quants milions o del que tot just aportava el 33% del capital necessari? Del que havia de comprar els terrenys a preu de mercat, com a bons capitalistes que són, o del que exigia que la Generalitat (o sigui tu i jo) expropiéssim els pobres pagessos per quatre rals i després l'hi regalessim els solars a Mr Adelson? És que jo em perdo amb tants projectes, saps?
Llop Llanós
02 17:43:21/07/2012
Al marge de discursos partidistes, estic d'acord amb que cal valorar pros i contres del projecte. I, més important encara: cal sotmetre-ho al plebiscit dels municipis afectats. És el que es fa als Estats Units o a qualsevol democràcia europea i és imprescindible en una democràcia consolidada, com diuen que és la nostra. En cas contrari, es podria pensar en interessos al marge dels ciutadans. La decisió no es pot deixar exclusivament als regidors o consellers.
PAU
01 17:09:00/07/2012
CREC QUE HEU FERIT DE MORT EL PROJECTE EUROVEGAS A CATALUNYA. MOLTES GRÀCIES.
Josep Marti
01 16:56:16/07/2012
La notícia es de un ex-empleat. Novament el Sr. Ferret nomes veu lo que vol i aprofita les notícies del Sr.Quintà per carregarse al partit que goberna elegit per majoría a Catalunya . Li pregunto per el desastre de Catalunya Caixa gestionat per les esquerres durant molts anys ja que el seu patro era la Diputació de Bracelona tant els socialistas com la crossa de comunistes i grands virtuosos.Lo de Eurovegas es una inversió i com a tal es tenen de analitzar el pros i contras si aquests ultims son superiors crec que la Generalitat tindría de desistir.Cap problema. L'Ajuntament de Cornellà no es tan catagóric y vol fer una anàlisis mes acurat del tema..
abel
01 13:25:31/07/2012
molt bona primicia del debat que no publicara la Vanguardia.Si no yo saben son rucs i si ho saben i callen son deshonestos
Antoni Ferret
01 12:41:01/07/2012
Vet aquí lo que ens ofereixen, els convergents, la col·laboració d'un criminal, perquè ens destrossi el territori, amb pràctiques de vici, amb la promesa de llocs de treball precaris. Per aquest viatge no necessitàvem alforges.
Nou comentari
L'empresa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que contiguin insults i/o difamacions, per tal de preservar la imatge de les persones. El sistema guardarà el seu comentari junt a la seva IP (23.20.20.195)
*
*
Has de copiar, en el camp de text, els6 caràcters, del 0 al 9 i de l'A a la F

* Camps obligatoris
 
 
 

Follow Me on Pinterest

Eldebat.caton


Perfil de Twitter de Francesc Moreno, editor d'eldebat.cat
 
L'OPINIÓ MÉS LLEGIDA
CSS vàlid XHTML vàlid Gestor de continguts Creative Commons License
Portada | Política | Societat | Entrevistes | Opinió | A debat | Videos | El lector | TribunaLatina.com | Contactar | Qui som
Red Digital XXI S.L | NIF: B63898712 | Registre mercantil de Barcelona en el llibre nº 90363 diari 944 el dia 19 de Juliol del 2005 assentament 934 | CMS BabSoft
elDebat.cat