RSS d'elDebat.cat
elDebat.cat
04/06/2013 19:32
Sin título
Resposta al manifest 'Federalisme no és unionisme'
Francesc Moreno
Un grup de militants socialistes han fet públic un manifest en què, entre altres coses, s'aboquen afirmacions com "federalisme no és unionisme", o es demanen mesures disciplinàries en relació amb el posicionament pel 'no’ a la independència del PSC de l'Hospitalet, en dir: "La direcció del PSC, que ha de respectar totes les opinions individuals en el seu si, no pot romandre passiva davant les derives públiques de les seves organitzacions". Per acabar dient: "En qualsevol cas, el que ens preocupa és la posició anti-independentista adoptada. Pensem que els federalistes, si en som de veritat, no hi podem caure, sinó que ens hem de limitar a reclamar un pacte federal i plurinacional que doni resposta a les necessitats de Catalunya com a nació ".

Si alguna cosa és contradictòria amb el federalisme és l'independentisme, no el que ells qualifiquen com a unionisme. Per exemple, el federalisme europeu és l'antítesi de la sobirania nacional dels estats membres. El federalisme implica sempre unió, això si, limitant i compartint el poder d'uns i altres. El federalisme és incompatible amb el centralisme però també amb l'independentisme. Per això qualsevol defensa d'un projecte federal implica necessàriament contraposar-lo al centralisme i a l'independentisme. El federalisme no ha de ser una coartada del centralisme però tampoc un pas més cap a la independència. És un projecte autònom, que prioritza el diàleg lleial enfront de les ruptures i les imposicions d'un signe o un altre. Quan a Catalunya vivim una brutal ofensiva ideològica des del poder i els mitjans de comunicació venent-nos els suposats avantatges de la independència, renunciar a explicar-ne les contraindicacions per als catalans és simplement renunciar a oposar-se a la independència. Igual que el federalisme ha de contraposar-se al centralisme, ho ha de fer també respecte a l'independentisme. I més quan raons no en falten. Una altra cosa és que a nivell espanyol la batalla ha de ser proritàriament contra el centralisme, contra la negació de la diferència. El rival polític del federalisme fora de Catalunya és l'uniformisme. A Catalunya és l'independentisme.

Tampoc deixa de ser curiós que els signants demanin mesures disciplinàries per al PSC de l'Hospitalet quan aquesta és la postura oficial del PSC. Si el PSC diu que no és partidari de la independència haurà d'explicar per què. I si alguna cosa s’ha de retreure a la direcció socialista és no haver-ho fet explicitament i clarament.

És imprescindible una campanya didàctica explicant els avantatges de l'opció federal davant de l'immobilisme i la independència. Avantatges econòmiques, de convivència, de respecte dels drets individuals. I per això és imprescindible posar de manifest els desavantatges i els riscos de les altres opcions. I el PSC hauria d’espavilar en aquesta qüestió si no vol que altres partits redueixin els federalistes a ser els companys de viatge de l'independentisme, els seus tontos útils, com semblen voler els signants del manifest.

Balances fiscals
El mateix dia de la publicació de les balances fiscals vaig denunciar el seu ús propagandístic, ampliant-ne posteriorment les explicacions. Per això me n'alegro que poc a poc altres autors recullin les mateixes tesis. Referent a això, aconsello la lectura de l'article d'Antoni Zabalza "La imaginació al poder", publicat avui a 'El País'.
Imprimeix Enviar a un amic
La TafaneraMenéamedel.ico.usChuzaFacebookIndependènciaCatosferaTwitter
9Veure i / o afegir comentaris
No a la llei Wert:En aquest cas estic d'acord amb vostè. Federalisme és... ramonet:Posar d'exemple a Antoni Zabalza ja ho diu tot de en què s'ha c...
No a la llei Wert
13 06:59:11/06/2013
En aquest cas estic d'acord amb vostè. Federalisme és unionisme i el que no s'assabenten de què va la cosa són els anomenats catalanistes del PSC. Ara bé, que el terme unionisme estigui tan desprestigiat (l'autèntic motiu del rebuig a aquest mot) els hauria de fer reflexionar sobre qui el defensa, amb quins mitjans i quina mena de medicina ens recepten els unionistes. Especialment els que tenen el poder, els poders fàctis de l'estat concentrats a Madrid. Si volen tornar a dignificar aquest terme tindran feina i hauran de convèncer autèntiques estàtues de pedra. Que no els passi res.
ramonet
05 16:49:57/06/2013
Posar d'exemple a Antoni Zabalza ja ho diu tot de en què s'ha convertit el socialisme espanyol a Catalunya. El Sr. Zabalza és president d'Ercros gràcies als diners públics de l'ICO, que van rescatar l'empresa el 1993. Des de llavors Ercros s'ha dedicat, bàsicament, a tancar plantes, a contaminar rius i aire i a fer EROs salvatges com el de Flix. Tot un exemple d'empresari d'esquerres, sí senyor!
Santi Vidal
05 15:57:25/06/2013
Un estat federal com Suïssa? com els EEUU? com Alemanya? Si no expliqueu quin federalisme voleu ( i on són els federalistes de l'altre costat) será difícil "vendre" el projecte.
Uesugi
05 11:34:37/06/2013
Ja ho tinc clar, el PSC treballa per a Ciutadans. Si no, no s'entenen les bajanades que diuen...
Danton
05 10:37:49/06/2013
Continua la rauxa. El PSC te que explotar perque ja no es un partit amb doctrina pròpia sino que ha adoptat la de CiU. El virus nacionalista està fent el seu treball... RIP
Manel
05 09:41:25/06/2013
Sr eo8o aixo sol pasar per que NO ES DIU LA VERITAT... si FAIG un Estatut que TRESPASSA la Contitucio el normal que el TC el tombarà... pero no passa res ... s'utilitza per CREAR MES VICTIMISME, i MALTRACTAMENT PER PAR DEL ESTAT, mes ODI, es la mateixa música del nacinalisme a tot hora... QUE ELL DONA MOL BONS RESULTATS.
Juan Pérez
04 22:47:29/06/2013
A la seccio de "Cartes dels lectors" he publicat una amb una anàlisi detallada del projecte federaiste del psC. És llarga, ho sé; però necessària. Crec que desmonto,amb raons, que el concepte federal del psC amaga una pulsió estatista incompatible amb el projecte federal entès al vell estil, perquè pel psC el fonament de tot l'edifici federal és l'impossible: Catalunya és una nació que vol federar-se, de tu a tu, amb Espanya, tot considerant la majoria de CCAA regions i per sota del seu nivell de representació simbòlica i econòmica. O sigui, com sempre, fent amics...
e080
04 21:54:12/06/2013
el modelo Federal d España que los catalanistas del PSC dicen defender es en realidad Confederal, se vió en el Estatuto que aprobó el Parlamento catalan, allí se establecia una relacion bilateral y privilegiada con el Estado, y poder de veto para lo que decidiera el Congreso de los Dipùtados sobre Cataluña. No querian ser un Estado Federal de España, sino un Estado Asociado a España.
Josep
04 20:21:59/06/2013
Malament si per explicar UN COMCEPTE s'han de donar tantes explicacions, els nacionalistes/independentistas ho fan mes sencill, AMB MI O CONTRA MI, INDEPENDENTISTA centralista, CATALA español ... mentres que el socialisme ha caigut en la tela d'aranya nacionalista perdut en CONCEPTES que el debilitan, i la questio de fons es que hi han MOLTS CIUTADANS DE CATALUNYA que a pesar de PRESSIO dels mitjans de comunicacio COMPRATS/SUBVENCIONATS ... NO ODIEM A ESPANYA COM ELLS VOLDRIAN.
Nou comentari
L'empresa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que contiguin insults i/o difamacions, per tal de preservar la imatge de les persones. El sistema guardarà el seu comentari junt a la seva IP (207.241.237.224)
*
*

* Camps obligatoris
 
 
 
Tuits sobre "@eldebat"
Follow Me on Pinterest

Eldebat.caton


Perfil de Twitter de Francesc Moreno, editor d'eldebat.cat
 



Tweets por @FrancescMoreno
CSS vàlid XHTML vàlid Gestor de continguts Creative Commons License
Portada | Política | Societat | Entrevistes | Opinió | A debat | Videos | El lector | TribunaLatina.com | Contactar | Qui som
Red Digital XXI S.L | NIF: B63898712 | Registre mercantil de Barcelona en el llibre nº 90363 diari 944 el dia 19 de Juliol del 2005 assentament 934 | CMS BabSoft
elDebat.cat