01/08/2013
19:57
Com a l'Eix Transversal i la M-45
La Cepta proposa un peatge a l'ombra per finançar la construcció de l'A-27
Redacció
La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (Cepta) ha proposat que s'utilitzi la fórmula del peatge a l'ombra per finançar la construcció de l'A-27 entre Tarragona i Valls-Montblanc.
En un comunicat aquest dijous, la confederació ha explicat que d'aquesta manera l'obra seria explotada per un operador privat --que també assumiria el seu manteniment-- i l'Administració li tornaria aquesta inversió a terminis, en funció del tràfic de vehicles per la via.
"Si la via està en bones condicions, l'administració pagarà més. Si no ho està, l'import serà menor. D'aquesta manera, l'operador privat seria el primer interessat a l'èxit i bon funcionament de l'autovia", ha defensat el responsable del Gabinet d'Estudis de Cepta, Juan Gallardo.
També ha assenyalat com un punt a favor que, d'aquesta manera, l'usuari no hauria d'assumir cap cost directe, tal com ha passat amb altres vies de comunicació construïdes "amb èxit" mitjançant peatges a l'ombra, com l'Eix Transversal i la M-45.
"Que aquesta infraestructura estigui parada perjudica al teixit empresarial, però també a la indústria, al turisme i a grans projectes com Barcelona World", ha assegurat el vicepresident segon de Cepta, Jose Luís Aymat.