RSS d'elDebat.cat
elDebat.cat
05/07/2013 14:06
Sin título
Adhesions al règim
Francesc Moreno
Fa temps que el debat sobre si Catalunya s'encamina cap al pensament únic i l'exclusió dels discrepants com a anticatalans, quintacolumnistes o botiflers és als mitjans i en les declaracions dels polítics.

Al meu parer, és evident que no hi caben les comparacions amb el règim nazi, però iniciatives com la de crear un registre d'adhesions no ajuden a dissipar els dubtes sobre les intencions últimes dels nostres governants. Es podria pensar que la situació no és pitjor perquè la Generalitat no té el poder polític, mediàtic i repressiu suficient per implantar un règim com a mínim autoritari, no a l'estil nazi, però sí semblant al d'alguns països sud-americans.

Saben els lectors que em considero no nacionalista per raons ideològiques. Sempre m'han fet fàstic els nacionalismes aliens. No m’apuntaré ara al propi. L'adhesió acrítica dels ciutadans a les ideologies dominants és a la base dels pitjors episodis del segle XX. Sóc contrari a la independència de Catalunya per considerar que, avui, genera molts més problemes dels que resol. Enfronta els catalans, ens aïlla d'Europa, ens empobreix i, a més, ens encamina a un enfrontament amb Espanya i a la probable instauració d'un règim autoritari a Catalunya. En canvi, els beneficis no els veig. Ni parlarem més català, ni disposarem de més diners, ni tindrem un règim més democràtic, ni més separació de poders ni menys concentració del poder. Els únics beneficiats seran els governants, els que viuen de les subvencions i, en general, els que tenen com a primer client el sector públic català. Les afirmacions sobre la "llibertat del poble" no són més que retòrica populista.

Formar part d'Espanya i d'Europa té els seus peatges, però l'alternativa és molt pitjor en tots els sentits. Això no vol dir no defensar el que es cregui oportú, però sempre amb respecte a la legalitat i a la llibertat dels discrepants. Ens passa als individus. Tenir família, socis, amics té els seus costos. Però es viu millor i s'és millor persona sense ells? Es viuria millor si poguéssim trencar els contractes unilateralment pel simple fet que no ens agradin? Sense lleis, ens endinsem en la llei de la selva, en la prevalença de la força bruta sense condicionants. Jo prefereixo quedar-me a la civilització, encara que ja sé que l'aire està molt contaminat.
Imprimeix Enviar a un amic
La TafaneraMenéamedel.ico.usChuzaFacebookIndependènciaCatosferaTwitter
14Veure i / o afegir comentaris
Llibertat:Emili, entenc la teva manera de pensar, el teu convenciment i... marcasan:Estic d'acord amb el Pep que cada dia som mes els que sortim d...
Llibertat
08 15:19:06/07/2013
Emili, entenc la teva manera de pensar, el teu convenciment indiscutible. Està clar que ets l'exemple perfecte del que els 11 principis de propaganda de Goebbles poden arribar a aconseguir. En el teu breu text els exposes tots a la perfecció. Felicitats. Dit això, només em queda insistir en la necessitat, cada dia més urgent, que la societat catalana obri els ulls i desperti d'aquesta letargia que ja dura massa. Això no vol dir que no reclamem el que cadascú cregui oportú, però deixem de mirar-nos el melic, parlar de la nostra identitat divina, aplaudir als quatre il · luminats de torn, buscar enemics imaginaris, justificar l'injustificable per ser "dels nostres", acceptar mentides com si fossin veritats canviant la Història a la nostra conveniència, etc. Si no és així, si seguim sent la societat orwelliana que som actualment, Catalunya s'acosta, sense remei, a la vora de l'abisme. Desgraciadament, la Història (la real, vull dir), està plena de casos similars ...
marcasan
08 10:09:26/07/2013
Estic d'acord amb el Pep que cada dia som mes els que sortim de l'armari, encara que nomes sigui entreobrir la porta. Pero no em som prous, i no es comparable amb el poder de control que te l'aparell progandistic del regim. Tampoc tots el que voldrien tenen la posibilitat de dir el que pensen. Podem arriscar la seva feina. Tot plegat es molt depriment i indignant
Guillem
07 13:17:44/07/2013
Encara algú defensa una democràcia que va sortit del Cop d'Estat dels anys 80?
Manel
07 08:47:09/07/2013
Maria BCN, igual que van fer a Alemanya aquí tambe funciona el APARELL DE PROPAGANDA, i funciona perfectament, creant FUM per amagar els problemas REAL del ciutadan i fer veure que els problemas de tots els mals de Catalunya son els altres, i aixo esplicat CADA DIA I A TOTA HORA, realment fa un bon rentat de cerbells, quand sens ximplerias de país oprimit.
Maria BCN
07 01:45:31/07/2013
Emili.... Tens raó noi.... Aquí a Catalunya hi ha amagada a cada cantonada la mòmia d'en Franco disposada a donar-te un mastegot si et sent parlar el català... A les escoles es obligat cantar "el cara al sol", i no s'utilitza el català com a llengua vehicular. es ben cert que jo com a catalana em sento d'allò més oprimida per que cada dos anys, entre municipals, generals i autonòmiques em sento obligada a anar a votar. El que no entenc es això que dius del l'uniformisme, suposo que no et refereixes al que ens volen imposar els teus amics d'ERC and Company.
Juan Pérez
06 21:13:24/07/2013
De Juan a Joan, no se n'adona, bon Jan, que una democràcia és un sistema formal de govern. Formal! Això vol dir que la seva ingenuïtat frega el desconeixement pur i dur de com funcionen les democràcies. En termes tertulians hauría d''haver dit: nego la major, és a dir, que els ciutadans catalans tinguin dret, pel fet de estar empadronats a Catalunya, de votar quelcom tan exotèric com si volem un estat propi o no. Perquè ho acabi d'entendre li diré: tan greu és preguntar-li al poble sobirà com vol que s'orgtanitzi l'estat del qual es les arrels, el fonament? A qué li té por? Nem-hi, doncs, i preguntem l'únic que té la sobirania nacional, el poble espanyol, si vol que Catalunya s'organitzi com a estat propi. Si tan assenyada li sembla la proposta, què ha de tèmer? O potser ha pensat que això del "poble català" és quelcom que no admet discussió i que és voste qui ho defineix o, en el seu cas, els historiadors, els polítics o els presidents de clubs de futbol? Vui creure que és vosté prou gran i assenyat com per no caure en formulacions com las que ha fet; però si no és així, li calen algunes lectures bàsiques de forma urgent.
Emili
06 20:32:01/07/2013
Aprofiteu una iniciativa desafortunada per apuntar-vos a la campanya de la caverna neofranquista i neofalangista que controla l'Estat: el conflicte de Catalunya se l'ha inventat un grupet de manipuladors dels pobres ciutadans enganyats. Les immenses mobilitzacions des de juliol de 2010; els indicadors de les enquestes d'opinio públiques i privades que donen un 70% a favor de l'autodeterminació i al voltant del 50% per la independècnia; l'amplíssim espectre social i ideològicg de les entitats signants del pacte nacional pel dret a decidir...tot és una manipulació. Per favor! El conflicte l'ha creat l'autoritarisme i l'uniformisme rampants des de fa més d'una dècada dels que controlen l'Estat. O és que incomplir reiteradament una llei orgànica com l'Estatut o esmenar un referendum popular no és autoritarisme? O el franquista atac a la llengua catalana és una broma?
Jordi Bosch
06 18:56:01/07/2013
A Suissa, Estat confederal, fa anys i panys que quan volen saber que pensen col.lectivament, fan un referèndum. A vegades el resultat et pot agradar mes i a vegades menys, com en el tema dels minarets. Fins i tot varen fer un per saber si volien eliminar l'exèrcit o no. I amb això, l'unic que semblen es una mica mes educats en la democràcia que nosaltres, per desgracia nostra.
Joan Pallarès Pujol
06 12:50:22/07/2013
Senyor Moreno, respecto les seves opinions encara que no les comparteixo. Això del "registre" no ho acabo de veure clar i ho considero innecessari. Ara bé, deixis de romanços sobre pensaments dominants. Tothom té altaveus per a dir-hi la seva. I tots els mitjans censuren, com ho fa també El Debat. Però deixim dir-li una cosa: tan greu és preguntar a la gent i saber d'una vegada quants pensem com vostè i quants no?
Montse
06 10:57:49/07/2013
Estoy con Maria, Josep y Pep.
Juan Pérez
06 10:56:19/07/2013
Aquesta bogeria estatista ha nascut per arrelar-s'hi, i siguin més o siguin menys, depenent de la conjuntura, sempre hi haurà un terç dels catalans que mantindran viva aquesta flama del'odi envers tot aquells que ells no consideren catalans, sino enemics del poble, com va dir el Joel, és a dir, tots els que no figurin a les seves "llistes patriòtiques". Cal una remodelació de l'espai polític català que inclogui, per exemple, una transversalitat constitucional que permeti tots aquells que es consideren catalans i espanyols formar govern, que són la majoria del país. Avui per avui, però, això sembla impossible, perquè la radicalitat de les postures ho a impossible i ningú no vol fer pedagogia polçitica en aquest sentit. Algú hauria de començar, i jo crec que aquest paper li toca al PSC-PSOE, si tornés, perquè amb un psC partidari e l'estat català, no anem enlloc, encara que vulgui federar-se després. Això és no entendre en absolut aquest país ni la seva història i pretendre que poden fer tabula rasa i començar de bell nou.
Pep
05 22:04:04/07/2013
Felicitats! Cada dia som més els que ens atravim a "sortir de l'armari". Gent com vostè ens fa veure que no estem sols. Gràcies
Josep
05 18:16:30/07/2013
Sr Francesc Moreno M'ADEREIXO ALS SEUS PLATEXAMENTS, en semblen mes HUMANS, AMB MES SENY, MES LLIURES, mes EQUILIBRATS, enhorabona.
Maria BCN
05 15:33:40/07/2013
Molt be Sr. Moreno!!!!! Estic totalment d'acord amb vostè.
Nou comentari
L'empresa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que contiguin insults i/o difamacions, per tal de preservar la imatge de les persones. El sistema guardarà el seu comentari junt a la seva IP (207.241.237.220)
*
*

* Camps obligatoris
 
 
 
Tuits sobre "@eldebat"
Follow Me on Pinterest

Eldebat.caton


Perfil de Twitter de Francesc Moreno, editor d'eldebat.cat
 



Tweets por @FrancescMoreno
CSS vàlid XHTML vàlid Gestor de continguts Creative Commons License
Portada | Política | Societat | Entrevistes | Opinió | A debat | Videos | El lector | TribunaLatina.com | Contactar | Qui som
Red Digital XXI S.L | NIF: B63898712 | Registre mercantil de Barcelona en el llibre nº 90363 diari 944 el dia 19 de Juliol del 2005 assentament 934 | CMS BabSoft
elDebat.cat