RSS d'elDebat.cat
elDebat.cat
31/07/2013 12:18
Som molts els que volem votar no a la independència
Sin título
Francesc de Carreras: "Rajoy hauria de permetre un referèndum consultiu"
Redacció

El catedràtic de Dret Constitucional e impulsor de Ciutadans Francesc de Carreras, en el seu article d'avui a La Vanguardia, ha reiterat la seva opinió que és possible arribar a un acord per celebrar un referèndum consultiu en base al article 92 de la Constitució. Es més, recomana a Rajoy que ho faci: "Són tants els arguments per dir no a la independència que és impossible que una societat com la catalana, formada majoritàriament per persones raonables, escullli una vía que tant la perjudicarà".

I segueix: "El que falta és debat i raons. Els mitjans de comunicació públics catalans, i alguns de privats, nomès donen veu a una part, als partidaris de la independència. Per alguna cosa deu ser, senyal que tenen por de les raons del contrari. Així que s'escoltin aquestes raons succeirà el mateix que a Escòcia i abans al Quebec.Per obrir aquest debat és necessari que els catalans, tots, es prenguin la qüestió seriosament: que sapiguen el que és bo. Nomès serà aixi quan es veuran abocats a votar a les urnes. Som molts els que desitgem votar no a la independència, pero volem votar".
Imprimeix Enviar a un amic
La TafaneraMenéamedel.ico.usChuzaFacebookIndependènciaCatosferaTwitter
21Veure i / o afegir comentaris
pedro calderos:Per a Francesc de Carreras : Hay un momento en que todos... Montse:Muy interesante artículo: http://www.vozbcn.com/2013/08/02/14226...
pedro calderos
02 14:00:56/08/2013
Per a Francesc de Carreras : Hay un momento en que todos los referentes que ayudan a la gente,se pudren. Como puede dar ideas y justificar lo que an denunciado décadas en Cataluña ? Aquí en Catalunya necesitamos un PUDRIDERO,como en El ESCORIAL.Todo un ejemplo simbólico/práctico para el poder : Poderes : 17+1 en España:solución única :INSUMISIÓN
Montse
02 11:58:36/08/2013
Muy interesante artículo: http://www.vozbcn.com/2013/08/02/142263/un-libro-necesario-robles/
hastaloscojonesdeestelados
02 09:48:06/08/2013
no habra referemdum simplemente porque CIU no quiere
pedro calderos
01 21:12:38/08/2013
Este Carreras nos acaba de engañar a muchos.Que interés tiene después de tantos años de cordura en jugar con el fuego y con nosotros dentro ? Todo está podrido.Tarados.Es para tenerlos presentes.
Pol
01 18:23:25/08/2013
Si sr Lluis, el que voster expossa ES LA QUESTIO, una questio perillosa (adulterada) pero efectiva, en Mas esta jugant a la seva UNICA SORTIDA, i a trovat com a SALVADOR en Juenqueres i aquet sel esta CRUSPIN amb ell i a CiU, algún sen adona?
Manel
01 08:33:12/08/2013
Sr MariaBCN, totalment d'acord amb voste, tot esta molt messorat, per aixo mateix en Mas RETALLA en sanitat i educacio i SUVBENCIONA, paga amb els NOSTRES CALERONS, mitjans de comunicacio "AMICS" per cada dia i a tota hora, predicar lo maco que es ell, lo dolents que son "els altres"... aquet es el país que ells volen, pero no s'adonen lo PERILLOS QUE ES, JUGAR AMB EL ODI, en cara que per ells sempre diran que son els altres els dolents... victimisme i mes victimisme, pero mol efectiu per moure les massas cap a la bogeria.
Lluis
01 01:50:00/08/2013
Tot això del DaD és una operació per salvar-li el cul (polític) a Artur i ara la panxa al Oriol. Per tant, abans de qualsevol consulta, molt abans, dimissió de Mas, govern de concentració, desintoxicació de dosis massives de DaD adulterat i debat amb el cap (no de cintura cap avall): però sobretot, debat sobre els molt diversos DaDs possibles, no només el nacionalista: DaD sobre la sanitat, DaD sobre l'educació, DaD sobre fiscalitat i un llarg etc. La ciutadania té molts DaDS possibles, no només la matraca sobiranista, que sempre acaba subvencionant a la burgesia catalana més rància i els quatre aprofitats que somien xiringuitos i hortets per a ells, familiars i amics a la sagrada Ítaca
ander
31 21:17:40/07/2013
A ver. Dice que debe haber consulta y medios limpios. Lo que no se sabe es si le vale solo consulta, sin medios limpios. Cuando lo diga espero enterarme. Lo que está claro es que medios limpios no habrá.
Maria BCN
31 20:34:14/07/2013
Cognatus, només t'has deixat un petit detall, que els mitjans que tu descrius com a espanyolistes ( no ho entenc això perquè son espanyols i punt) son mitjans privats i TV3, Catalunya Radio etc son públics i es mantenen amb els calerons de tots els catalans, els meus també, i els utilitzen per fer la mes fastigosa propaganda d'un nacionalisme amb el que jo no hi estic gens d'acord. El dia que aquests mitjans es mantinguin amb el diners de la butxaca de gent com tu llavors ningú podrà dir res. Clar que llavors haurien de tancar perquè només pagarien quatre extremistes...
George
31 20:32:29/07/2013
Hi ha molta gent, eh Joan Perez, una mica intransigent!!!! Diria que hi ha de parlar tota la gent, uns 5.500.000 de persones
Telamarinera
31 19:54:28/07/2013
Apreciado profesor; primero gracias por su valentía; en otras posturas tendría usted más satisfacciones. Y totalmente de acuerdo, en que es un error que cometerá Catalunya., seguro. Pero, es la única manera, de no dejar problemas a nuestros hijos. No atienden a razones, ni a números, ni a hechos históricos... La independencia es/será segura. ¡Y pobre Catalunya!.. Pero sarna con gusto no pica.
jo
31 19:49:14/07/2013
Cognatus, fals. No hi ha espanyolistes a Catalunya. Hi ha Catalans no estelats. Hi han molts pocs o cap mitjà parlat en català i de elevada difusió que no sigui estelat. Suposo, perque no els subvencionen tant. Els Catalans no estelats, no escoltem cavernes ni propanda anticatalanista perque som catalans. Son els estelats qui ho escolta, per tragar bilis. El problema, es que el referèndum es un instrument dels estelats. Ja sels hi bufa la participació i el tant per cent. S'ha de fer ja, abans que es desinfli el suflé, abans de que la crisi acabi. Marxarem d'Espanya, pero per lo insolidaris que será la majoría, amb els nostres companys i amics de sempre. ¿Ah, pero quiere seguir pagando más? Quina manera més baixa de neixer una nació.
e080
31 19:01:21/07/2013
Ciu aspira a ese referendum meramente consultivo (y no vinculante)- Asi podría cumplir con su promesa electoral sin saltarse la legalidad- Asi sus votantes podrian votar alegremente a favor de la independencia sin temer las consecuencias- El resultado está cantado que sería a favor de la separacion, pero con baja participacion- Un teatrillo para que Ciu cumpla con la papeleta sin mas consecuencias- Claro que no se que ganaría Mariano Rajoy permitiendo toda esta pantomima.
lector 666
31 18:41:26/07/2013
Quien tiene miedo a la democracia...? Quien añora los años de "plomo" de la posguerra.. ?
Prat
31 18:03:03/07/2013
Abans de votar, caldria una desitoxicacio general.
Juan Pérez
31 16:38:07/07/2013
Suposo que és parlar a les parets recordar a cognatus que allò que es reivindica és la pluralitat a Catalunya, no la de fora. Els mitjans públics fa molt que s'han secesionat de la pluralitat i no responen més que a la unanimitat del pensament únic. Això és la prova d'un país democràtic? Sembla que no.
cognatus
31 14:42:24/07/2013
Els espanyolistes a Catalunya (que fins encara és Espanya) tenen accés a molts mitjans espanyolistes, els de la caverna mediàtica que són descaradament anti catalanistes, fent propaganda pura i dura. Si TV3 i Cat ràdio semblen Corea, el Mundo, l'ABC, Intereconimia, la Cope, ells, semblen la Corea del Nord Així quan es faci el referèndum, tothom accedirà a totes les veus mediàtiques. No veig on hi ha problema. És equitatiu no ?
enric
31 14:26:37/07/2013
L'article és totalment raonable: els intel · lectuals orgànics del nacionalisme (els de sempre i els "renascuts" tipus Ramoneda) copen entitats i mitjans públics i privats. Els mitjans de comunicació públics estan descaradament fent propaganda pura i dura, ja només ens faltava la Terribas als matins. Cal que a Catalunya es faci un debat lliure i obert, amb els mitjans de comunicació públics controlats per algun òrgan independent fixat pel poder judicial. TV3 i Cat ràdio semblen Corea
Santi Vidal
31 14:11:53/07/2013
El profesor ha canviat d'opinió. Visca! Veurem com ho paeixen els col.leges de Ciutadans.
Montse
31 12:57:57/07/2013
Comprendo a Francesc de Carreras por la sencilla razón que estamos muy cansados los que no somos catalanistas que nos tilden de franquistas, anticatalanes, españoles (este término utilizado como insulto por algunos exaltados)...etc., y con tal de terminar con toda esta pesadilla creada por CIU y cía, transigir para que se celebre el referendum. Pero por otra parte se corre el peligro de ser algo completamente manipulado por las fuerzas políticas indepedentistas en el poder, sobre todo ERC; no digamos los medios de comunicación catalanes tan subvencionados y tan voceros del "dret à decidir". Y es que no n´hia ni un pam de net en todo este asunto.
Juan Pérez
31 12:30:43/07/2013
De fet, acabem de votar fa no res. El que caldria, en tot cas, més enllà de si la consulta sí o la consulta no, seria la claredat suficient com per a que les forces polítiques surtin de l'ambigüitat i es presentin amb una proposta clara i definida: "Si tenim majoria al parlament, renunciarem a la nostra pertinença a l'estat espanyol i, des de la legitimitat d'una Constitució, elaborada ad hoc, proclamarem la República catalana independent i iniciarem converses amb l'estat espanyol per acceddir-hi de manera pacífica (i gratuïta, els agradaria afegir-hi)". I després a esperar la nit electoral i els moviments legals del govern central. No estic d'acord amb De Carreras. És clar que volem votar, pero a unes eleccions on poder fer fora tota aquesta gent que s'aprofita de la seva condció de representants legals del regne d'Espanya i actuan contra ell i hi imposen el seu odi, expressió dels seus absurds complexos de superioritat. El cami cap a l'estat català passa per sortir de les institucions legalment espanyoles i iniciar la lluita des de fora del sistema i recaptar adhesions i reconeixements internacionals. Admetre la consulta és admetre, de fet, la sobirania catalana.
Nou comentari
L'empresa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que contiguin insults i/o difamacions, per tal de preservar la imatge de les persones. El sistema guardarà el seu comentari junt a la seva IP (204.236.226.210)
*
*

* Camps obligatoris
 
 
 
Tuits sobre "@eldebat"
Follow Me on Pinterest

Eldebat.caton


Perfil de Twitter de Francesc Moreno, editor d'eldebat.cat
 



Tweets por @FrancescMoreno
CSS vàlid XHTML vàlid Gestor de continguts Creative Commons License
Portada | Política | Societat | Entrevistes | Opinió | A debat | Videos | El lector | TribunaLatina.com | Contactar | Qui som
Red Digital XXI S.L | NIF: B63898712 | Registre mercantil de Barcelona en el llibre nº 90363 diari 944 el dia 19 de Juliol del 2005 assentament 934 | CMS BabSoft
elDebat.cat